Sådan taber du dig og kommer i god form

xyz122.jpg

Desværre er der blandt mange slanke mennesker en tendens til at udskamme tykke mennesker. Rigtig mange mennesker siger grimme ting til og om tykke mennesker. De siger, at de bør rejse sig op fra sofaen og dyrke noget motion. For det siger sig selv, at der ikke er nogen tykke mennesker, der ikke godt kunne tænke sig at tabe sig. 

Men idet en tyk person italesætter det faktum, at det er svært at tabe sig, så vil der altid være nogle, der siger, at det ikke er svært, men at det blot handler om at dyrke noget motion og spise sundere. Det er ærgerligt, at det er sådan. 

For det er langt fra nemt for alle mennesker at tabe sig. Faktisk kan det være rigtig svært for nogle mennesker. Der er dog måder, hvorpå du hurtigere kan komme i god form og tabe dig. På den måde bliver du sundere, og du vil blive langt gladere for din krop. 

vaegtloeftning

Start med at dyrke lidt sport

Når nogle mennesker skal tabe sig går de fra 0 til 100 på alt for kort tid. De taber sig på en måde, som ikke er godt for dem. For det er med til at gøre, at man lynhurtigt bliver træt af at skulle tabe sig. Man bliver træt af hele tiden at skulle dyrke sport og tænke på, hvad man propper i munden. Derfor bør man altid starte meget mindre ekstremt. Man bør for eksempel starte med at dyrke lidt motion. Og her behøver man ikke at starte på et hold hos et træningscenter eller lignende. 

Man kan slet og ret starte med at gå en lille tur hver dag. Hvis man slet ikke er vant til at røre sig vil selv den mindste forskel gøre rigtig meget. 

Så hvis man normalt kører til og fra arbejde og kaster sig selv i sofaen, når man kommer hjem, så kan man tage en tur i hurtigt tempo. Det behøver ikke at være en lang tur, det er blot vigtigt, at man får det gjort. 

For med tiden kan man tage en længere tur. Og når man er klar til det, kan man starte med en form for motion, hvor man forbrænder flere kalorier, og hvor man får pulsen meget mere op. Det er sundt at røre sig og selv den mindste forskel er rigtig vigtig. Så kom op af sofaen og sæt en god podcast på telefonen, og så kan du ellers tage ud og gå en lang tur. Når man er klar kan man eksperimentere med airtracks, som er en rigtig god måde at motionere på. 

sundhed

Spis det samme, men i mindre mængder 

Når folk skal tabe sig, er de ofte bange for, at de skal lave helt om i deres måde at spise på. Men den gode nyhed er, at det slet ikke altid er nødvendigt. For ofte kan man simpelthen starte med at skære den anden portion af. 

For mange mennesker er det helt normalt at spise to portioner, hver gang de spiser mad. Hvis man blot undlader den anden portion, hver gang man spiser, så kan man spare rigtig mange kalorier. 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *